KONU: Ay’ın Hareketleri ve Evreleri A- Ay'ın Hareketleri Ay, Dünya gibi hareket halindedir. Ay'ın üç çeşit hareketi vardır. Ay'ın hareketleri: Kendi ekseni etrafında, Dünya etrafında ve Güneş etrafında hareket eder. Ay'ın kendi ekseni etrafında ve Dünya etrafındaki hareketi 27 gün 8 saatte tamamlar. (Yaklaşık 27 gün) Ay evreleri 29,5 günde tamamlanır. (Yaklaşık 29 gün) Ay, Dünya etrafında bir kez döndüğünde, kendi ekseni etrafında da bir kez dolanır. Dünya'dan Ay'a bakıldığında Ay'ın hep aynı tarafı görülür. Kendi ekseni etrafında ve Dünya etrafında dönme süresi eşit olduğu için aynı yüzü görünmektedir. Ay'ın Dünya'dan görülmeyen tarafına Ay'ın karanlık yüzü denir. Ay'ın Güneş etrafındaki hareketi Dünya ile eş zamanlı olarak 365 gün 6 saattir. Ay, Dünya ve kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru (Saat yönünün tersi veya sağdan sola) döner. B- Ay Neden Değişik Şekillerde Görünür Gece gökyüzüne baktığımızda Ay...
Bu blogdaki popüler yayınlar
STEM ders planı
STEM Ders Planı Ders: Fen Bilimleri Konu: Sürtünme Kuvveti Sınıf: 5. sınıf Süre: 40+40 dk 1. Hedef – Kazanımlar: Bilişsel Süreç Kazanımları: 1.1. Ana disipline ait kazanım: Fen Bilimleri Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi engelleyici etkisini deneyerek keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. Sürtünme kuvvetinin, pürüzlü ve kaygan yüzeylerde harekete etkisi ile ilgili deneyler yapılır. Diğer STEM disiplinine ait kazanım: Matematik Araştırma sorularına ilişkin verileri toplar veya ilgili verileri seçer; veriyi uygunluğuna gore sıklık tablosu ve sütun grafiğiyle gösterir. Mühendislik Öğrenci uygun araç-gereç, materyal ve teknikleri kullanarak bir prototip yapar. Öğrenci bir prototip üretmek için gereken aşamaları belirler ve uygun bir şekilde prototipi sunar. Sosyal Ürün Kazanımları: Grup arkadaşlarıyla etkili iletişim kurarak fikirlerini paylaşır ve çalışmaya aktif olarak katılır....
eğitsel mobil uygulama ders planı
5. Sınıf Sürtünme Kuvveti 5e Modeli BÖLÜM 1 DERSİN ADI: FEN VE TEKNOLOJİ SINIF: 6 . SINIF ÜNİTENİN ADI/ NO: KUVVET VE HAREKET/ 3. ÜNİTE KONU: SÜRTÜNME KUVVETİ ÖNERİLEN SÜRE: 30 DAKİKA BÖLÜM 2 ÖĞRENCİ KAZANIMLARI: 5.2.2.1 Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi engelleyici etkisini deneyerek keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşantıdan örnekler verir. BİLİMSEL SÜREÇ BASAMAKLARI: - Deneylerde malzeme, araç gereçleri seçerek etkin bir şekilde kullanır. - Bir deney düzeneği kurar ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ: Sürtünme Kuvveti Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri: Buluş, soru-cevap ve deney yöntemi Kullanılan Araç-Gereç ve Kaynaklar: Mukavva, fon kartonu, pinpon topu, cetvel, zarf, resimler, havlu, toprak, şişe, sabun ,mobil uygulama BÖLÜM 3 GİRİŞ (ENGAGE): Öğretmen öğrencilere selam ...
Yorumlar
Yorum Gönder